Druk druk druk - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Blijf op de hoogte en volg Franka

05 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Zo, ik ben klaar met mijn eerste essay. Na heel veel gelezen te hebben had ik eindelijk een idee voor de opzet mijn essay en nu een paar dagen later is ie dan eindelijk af! Daan is nog bezig met schrijven. Het is een essay van 1000 woorden, dus dat was goed te doen. Het was wel lastig om de literatuur goed te verwerken, zeker omdat ik een paar van mijn argumenten niet goed terug kon vinden in de literatuur. Uiteindelijk heb ik het meeste goed kunnen onderbouwen. De essay gaat over een nieuwe curriculum in Schotland voor de gehele onderwijsloopbaan van kinderen van 3 tot 18 jaar. We moesten onze mening hierover verwoorden kijkend naar sociale, culturele en politieke invloeden op onderwijs. Morgen moeten we hem inleveren en dan is het afwachten op de feedback. Hier krijgen we nog geen punt voor, dit is ter voorbereiding op de eind essay van 3000 woorden. Dit vind ik erg fijn, ze beoordelen hier toch anders dan in Nederland, dus het is wel fijn om te weten wat ik nog kan verbeteren.

Naast al het schoolwerk zijn we de afgelopen week druk bezig geweest met zaken regelen. We krijgen als voltijd studenten vrijstelling van de gemeente belasting, maar daarvoor moeten we wel bewijzen dat we in Nederland ook voltijd studenten zijn. Hiervoor hebben we nu een brief ontvangen van Fontys, dus vanmiddag gaan we dat regelen. De National Insurance Number krijg ik een van deze dagen met de post gestuurd, dus dat is gelukkig ook allemaal geregeld.

Om een bankrekening te openen moeten we een bewijs van ons adres hebben, maar hiervoor kan je niet alles gebruiken, het moet iets van een rekening zijn. Hadden we eindelijk een rekening van de gemeente gekregen, was de spelling van onze namen verkeerd. Die kon dus niet gebruikt worden. Als we een brief van de gemeente hadden waarin stond dat ze een fout gemaakt hadden met de spelling, dan konden we die samen met de rekening gebruiken. Deze hebben we nu binnen, gelukkig. Nu hebben we een afspraak voor donderdag staan, dus als alles nu goed loopt hebben we donderdag een rekening. Als we dat en de gemeente belasting geregeld hebben dan zijn we voorlopig even klaar met zaken regelen.

Morgenmiddag gaan we beginnen aan een andere opdracht, dit is een groepsopdracht. We zitten samen in een groep met een paar meiden bij wie we de eerste dag geplaatst waren. Iedere groep heeft een 'Pen Portrait' gekregen. Dit is een beschrijving van een kind, na elke hoor- en werkcollege moeten we nadenken over hoe dit onderwerp met 'ons kind' te maken kan hebben. Hier moeten we vragen over bedenken en dat moeten we uiteindelijk met literatuur gaan beantwoorden. Morgen gaan we samen nadenken over de vragen die we kunnen gebruiken. Als we alle vragen bij elkaar hebben en literatuur gevonden hebben dan moeten we hier een presentatie van maken. Naast deze presentatie moeten we ook groepen gaan maken om een keer een werkcollege te geven. Over al deze zaken zal ik binnenkort wel meer gaan schrijven.

In andere woorden, we hebben het lekker druk! Al zullen we eind deze week meer tijd hebben nadat we klaar zijn met alle zaken regelen. Dan zullen we ook meer tijd hebben om dingen te gaan ondernemen.

En voor het geval ik hier deze week niks meer op zet: Alaaf!


  • 05 Februari 2013 - 16:45

    Evelien Van School:

    Hee Franka!

    Wat een leuke verhaaltjes schrijf je. Ik lees ze met plezier. Ik heb inmiddels mijn eerste week Spanje erop zitten en ben deze week officieel begonnen met stage lopen. Echt een super leuke school maar ik snap de verhalen over alles regelen heel goed. Dat heb ik ook allemaal gehad en ben met sommige dingen nog druk bezig.
    Wat zullen jij en Daan volgend jaar een voorsprong hebben bij het schrijven van je actieonderzoek. Jullie leren nu een hoop over het verwerken van standpunten met literatuur denk ik zo. Echt fijn! Dat wordt een eitje voor jullie. Ik zit er nu flink mee te stoeien maarja maak het me dan ook wel extra moeilijk om dat in Spanje te gaan doen.

    Succes verder
    Xx

  • 06 Februari 2013 - 16:53

    Kristel:

    zo het is inderdaad een hoop geregel allemaal, maar gelukkig is nu bijna alles rond en kan je lekker gaan genieten (en studeren).
    Die opdrachten die jullie moeten doen klinken heel leuk en interessant =D wel spannend wat ze van je eerste essay gaan vinden!
    Studeer ze nog en succes met de rekening!

  • 07 Februari 2013 - 18:20

    Amanda:

    Jeetje, er komt nog veel bij kijken zo! Maarja, dat moet ook, vooral als je er toch voor wat langere tijd zit, dan moet het goed geregeld zijn ;)
    Momenteel is hier in Brabant volgens mij het enigste "belangrijke" wat geregeld moet worden wie wat aantrekt komend weekend ;)
    En de opdrachten voor school klinken ook niet mis, wel fijn dat die eerste opdracht als voorbereiding is, soort van try-out, handige manier om kennis te maken met de gang van zaken!

    Veel succes daar!!

    Enne, alaaf terug ;)

  • 07 Februari 2013 - 18:23

    Amanda:

    Enne, wat betreft die foto's van je school:
    Das nog eens wat anders dan de noodgebouwen van Sondervick College! Chique hoor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franka

Actief sinds 20 Nov. 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 8471

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Buitenlandminor - Glasgow University

Landen bezocht: