Isle of Skye - WOW - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu Isle of Skye - WOW - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu

Isle of Skye - WOW

Blijf op de hoogte en volg Franka

17 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Ik ben terug van een heerlijk weekend naar Isle of Skye! :D
Het begon zaterdag vroeg in de ochtend, om 7:00 uur vertrok ik richting de uni, waar de bus vertrok. We zijn op weg naar Skye bij een aantal plekken gestopt. We begonnen bij Luss in Loch Lomond, hier zijn we twee jaar geleden ook met school geweest. Het was erg leuk om dit weer te zien. Het was wel erg mistig dus we konden niet alles goed zien. Het regende ook een klein beetje, maar de leidster zei dat het op zondag beter weer zou zijn. Vervolgens zijn we kort gestopt bij Loch Garry, van bovenaf lijkt deze Loch een beetje op Schotland. We waren op dit moment al in de Highlands, het is bijzonder, waar je ook bent in de Highlands, er is altijd we een mooi uitzicht.

Vervolgens zijn we naar Glen Coe gegaan. Ook wel Three Sisters genoemd omdat het uit drie bergen naast elkaar bestaat). James Bond, Skyfall, is hier opgenomen. Ik herkende het wel uit de films. Daarnaast was dit een van de sets in Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, namelijk de locatie van Hagrid's huisje. Ik moet wel zeggen, ik herkende niet echt iets, dus ik zal de film nog een keer moeten kijken of ik het dan wel herken.

We zijn in de een na grootse dorp van de Highlands, Fort William, gaan lunchen. Samen met een paar meiden ben ik naar een pub gegaan en daar heb ik een lekkere hamburger gegeten. We zijn daarna naar een kasteel gegaan, deze konden we alleen van de buitenkant bekijken. Deze was erg mooi en natuurlijk was de omgeving ook prachtig. Op dit moment realiseerde ik me dat het fototoestel van Daan panorama foto's kan maken, dus toen kon ik meer op één foto krijgen. Maar het blijft wel, het is zo ontzettend mooi, dat een foto niet het gevoel geeft dat je krijgt als je er werkelijk staat.

Tegen het einde van de middag kwamen we aan in Skye. Het dorpje waar ons hostel stond was erg klein en de pub was dicht, dus we zijn wat boodschappen gaan doen en terug gegaan naar het hostel. Er werd veel drank gekocht, ik hield het maar bij cola. We hebben die avond lekker chili met pasta gegeten. Na het eten zijn we drankspelletjes gaan spelen en aangezien ik geen alcohol wilde drinken heb ik met cola meegedaan.

Aan het begin van de dag kende ik niemand, in de avond was het één grote gezellige boel! Rond 11:00 lag ik in bed, de volgende dag was het weer een drukke volle dag.

Na een lekker ontbijtje zijn we de bus weer ingestapt en zijn we Skye gaan verkennen. We begonnen bij een belangrijke brug in Skye, het is de enige manier om naar de west kant van het eiland te gaan. De brug die nu wordt gebruikt was in 1930 gemaakt, de echte brug stamt uit 1820, maar deze kan niet door auto's gebruikt worden.

We zijn doorgereden naar Old Man of Storr, dit is een heuvel van steen op de berg Trotternish Peninsula. We zijn de berg een stuk opgeklommen, zodat we een goed zicht hadden op Old man of Storr en zodat we een prachtig uitzicht hadden op de omgeving. De film Prometheus is hier voor een deel opgenomen.

We hebben vervolgens een prachtige waterval gezien, deze valt rechtstreeks in de zee. Zoals ik al eerder gezegd heb, overal waar we waren was een prachtig uitzicht. We hebben ook een andere waterval gezien, deze was iets kleiner maar ook erg mooi. Hier liepen ook een paar schapen met zwarte koppen en poten rond. Helaas liepen ze weg toen wij dichter bij probeerde te komen.

Na al deze geweldige plekken gezien te hebben zijn we naar het 'hoofddorp' van Skye gegaan. (Het is niet mogelijk om dit hoofdstad te noemen, daar is het te klein voor :p) Hier hebben we geluncht en we hebben wat rondgelopen. Ze hebben hier leuke kleurrijke huizen en een kleine haven.

Helaas was het al veel te snel weer tijd om terug te gaan naar Glasgow. Het was nog wel erg gezellig in de bus. En ik had weer eens geluk. Op de heenreis kwamen we langs ons huis, dus ik wist dat we op de terugreis ook langs ons huis zouden komen. De buschauffeur vond het geen probleem om daar even te stoppen, dus dat scheelde weer 20 minuten lopen.

Het was een fantastisch weekend en ik heb veel leuke mensen ontmoet. Ik zal zeker vaker met dit soort dingen meegaan!

  • 17 Februari 2013 - 23:48

    Michelle En Stash:

    Wat klint het allemaal geweldig!
    Zo maak je veel leuke dingen mee!
    Ook de foto's zijn prachtig.

    Dikke knuffel

  • 18 Februari 2013 - 08:34

    Kristel:

    Wauw dat is nog eens een uitstapje, super gaaf! De foto's zijn ook heel indrukwekkend.
    Veel succes deze week weer met studeren!

  • 18 Februari 2013 - 18:28

    Xandra:

    Wat een prachtige foto's ! Wel een verlaten landschap een uitstekend decor voor een film!
    xxx mama ik hoop dat jullie nog meer van zulke mooie dagen mogen beleven. xxxxxxxxxxxx

  • 23 Februari 2013 - 17:55

    Monique En Peter:

    Hallo Franka,

    Wat leuk om al die namen in Schotland weer te horen. Geweldige natuur, ik krijg zo weer zin om er naartoe te gaan. Geniet van al het moois, ook heel leuke foto's.
    Fijn Franka, dat je ons zo goed op de hoogte houdt.
    Ook het stukje over Glasgow was erg leuk.
    Fijn weekend verder.

    Liefs,
    Monique en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franka

Actief sinds 20 Nov. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 8527

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Buitenlandminor - Glasgow University

Landen bezocht: