Eerste werkdag - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Blijf op de hoogte en volg Franka

22 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Na een lekker rustig weekend van drie dagen gehad te hebben begon vandaag mijn eerste werkdag. Het project waar ik aan ging werken heeft een erg specifieke doelgroep (helaas mag ik er niks over op internet plaatsen, dus moeten jullie het met deze info doen :p), waardoor ik van de 156 telefoontjes die ik gepleegd heb in totaal 3 interviews heb kunnen houden. Het was wel in interessant project, dus de interviews waren leuk om te doen. Maar heel veel telefoons waren in gesprek, gingen naar voicemail, of de persoon die opnam paste niet in de doelgroep. Al is het daardoor wel een makkelijke manier van geld verdienen ;) Donderdag ochtend is mijn volgende werkdag, dus hopelijk kan ik dan wat meer interviews houden.

In het weekend begon het echte werk voor school, we moeten binnenkort een essay inleveren en hiervoor is redelijk wat leeswerk vereist. Gelukkig is het erg interessant en dit zorgt ervoor dat het leeswerk meevalt. Het gaat wel pittig worden om al deze info in een essay te verwerken. Wat natuurlijk een hoop scheelt is dat Daan en ik elkaar om advies kunnen vragen als we vastlopen en dat we eventueel elkaars essay kunnen nalezen voordat we hem inleveren.

Morgenochtend weer een werkcollege en dan weer verder met lezen.

O, en het heeft vannacht een klein beetje gesneeuwd, maar het is nog altijd niet zo erg en zo koud als in Nederland.

  • 23 Januari 2013 - 11:30

    Kristel:

    en worden de mensen dan niet boos als je ze belt? Wel goed van die drie interviews joh! Maar zijn die dan in het NL of Engels?
    En wat leuk dat het gesneeuwd heeft!!
    Heel veel succes met de essay!

  • 23 Januari 2013 - 12:46

    Franka De Bree:

    De interviews zijn in het Nederlands, maar misschien moet ik ook Engelse interviews houden als er geen Nederlands project loopt.
    Het valt wel mee met boze mensen, het is puur voor een onderzoek, dus we verkopen niks. Daarnaast zijn de meeste mensen die we bellen heel vriendelijk. Er zitten altijd een paar boze mensen tussen, maar zolang je niks persoonlijk opneemt is het geen probleem.

  • 27 Januari 2013 - 11:13

    Annet:

    Hoi Franka,

    Leuk om te lezen waar je mee bezig bent. Heb je inmiddels al weer interviews gedaan?

    Gisteren sneeuwde het hier nog en was alles mooi wit en is iedereen nog snel gaan schaatsen.

    Vannacht is het gaan regenen en de sneeuw smelt nu weer maar de winter is nog niet voorbij.

    Schaatsen ze in Glasgow ook zodra het vriest, dat je weet?

    Succes met alles en groeten aan Daan.


    Groet. Annet


  • 27 Januari 2013 - 11:29

    Franka De Bree:

    Ik heb donderdagochtend nog gewerkt, toen heb ik nog één interview gedaan.
    Het heeft hier nog niet zodanig gevroren dat er geschaatst kon worden, dus ik durf niet te zeggen of ze hier dan schaatsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franka

Actief sinds 20 Nov. 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 8515

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Buitenlandminor - Glasgow University

Landen bezocht: