Hogwarts/Haggis - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu Hogwarts/Haggis - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu

Hogwarts/Haggis

Blijf op de hoogte en volg Franka

15 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

De eerste ervaring op d universiteit zijn positief. De lessen zijn interessant en ook leuk. We volgen de vakken Learning how others learn en Educational values for self, school and society. Beide vakken hebben hoorcolleges en werkcolleges. De werkcolleges van beide vakken worden door dezelfde docent gegeven en we zitten dan ook steeds in dezelfde groep. We zaten gisteren in een groep met een paar aardige meiden, morgen zullen we weer een werkcollege met hen hebben, dus hopelijk gaan we ze beter leren kennen.

Wat ik natuurlijk geweldig vond was dat we een hoorcollege in het hoofdgebouw hadden en dit gebouw lijkt wel een beetje op Hogwarts (Zweinstein). Wel alleen van de buitenkant, zodra je binnen bent is het weer modern. Al is het wel heel erg leuk om een gebouw te betreden die zo mooi en oud is. Helaas heb ik nergens kunnen vinden of Harry Potter hier ook is opgenomen, maar het lijkt er al op dus dat is voor mij genoeg :)

Vandaag hadden we geen lessen, ik heb 's avonds wel een training gehad voor mijn nieuwe baan. Ik ga werken bij Pexel Research, dit bedrijf belt voornamelijk bedrijven en instanties voor onderzoeken, zij bellen ook naar Nederland, dus ik zal veel naar Nederland moeten bellen voor onderzoek. Omdat dit om 17:00 uur begon hebben Daan en ik 's middags bij een grote pub gegeten, Counting House. Op het menu stond een hamburger met haggis (voor degene die niet weten wat dit is, gevulde schapenmaag). Ik besloot dat het maar eens tijd was om deze delicatesse uit te proberen. Ik moet zeggen, het viel heel erg mee, na alle verhalen die ik gehoord had. Ik vond het best lekker en zeker voor herhaling vatbaar.

  • 16 Januari 2013 - 17:55

    Kristel:

    oeh wat dapper dat je je die schapenmaag hebt geprobeerd!! En wat klinkt de universiteit mooi, maak er snel maar eens foto's van! Wanneer moet je nu allemaal gaan werken? Of is het elke week anders?
    Veel succes nog en veel plezier in de colleges!

  • 16 Januari 2013 - 18:03

    Franka De Bree:

    Ik heb nog geen werkdagen, maar dat zal elke week anders zijn, afhankelijk van de projecten waar ze mee bezig zijn. Ik zal waarschijnlijk volgende week beginnen met werken.

  • 16 Januari 2013 - 21:05

    Monique:

    Hoi Franka en Daan, leuk dat we zo jullie belevenissen kunnen volgen. Jullie appartement ziet er leuk uit. De jongens zullen het wel geweldig vinden te horen, dat hun nichtje in 'een soort Zweinstein' aan het studeren is. Ik ben ook benieuwd naar foto's van het gebouw.
    Fijn dat je ook al werk hebt gevonden. Franka. Succes met alles en geniet lekker van alle nieuwe ervaringen die jullie opdoen in het mooie Schotland!
    Groetjes, Monique (en Peter )

  • 17 Januari 2013 - 18:27

    Amanda:

    Hahaha, ik ben benieuwd wat de afkortingen van die lessen zijn, om op het rooster te zetten,,, zal minder simpel zijn als de afkorting Bio voor biologie xD
    Enne, de vraag of dat Harry OOK is opgenomen? Klinkt als een gesloten afdeling ;) Ach, niet zo heel erg als het in zo'n mooie school is met leuke klasgenoten, toch?
    Werk ze daar, enne, smakelijk hè ;)
    Tot follows!

    Groetjes Amanda

  • 20 Januari 2013 - 19:02

    Oma En Rikie De Bree:

    Hoi Franka,


    Ik heb samen met oma jouw verslag gelezen en de foto's bekeken.Ze vond het geweldig leuk om te zien waar je woont en hoe de universiteit er van buiten uitziet.
    Een dikke knuffel en stevige zoen voor jouw en Daan, en natuurlijk veel succes met je werk en studie.
    We kijken uit naar je volgende verslag.
    groetjes Oma en Rikie en natuurlijk ook Jan

  • 23 Januari 2013 - 18:20

    Karen:

    Hee!!

    Inderdaad lijkt erg op Hogwarts, dat dacht ik toen ook!
    Super dat je een baan hebt gevonden :)
    En tja een hamburger met haggis.... moet je maar durven haha
    Groetjes aan Daan
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franka

Actief sinds 20 Nov. 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 8536

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Buitenlandminor - Glasgow University

Landen bezocht: