Fietsen - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu Fietsen - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu

Fietsen

Blijf op de hoogte en volg Franka

27 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

We zijn alweer twee weken in Glasgow! We hebben op dit moment genoeg te doen voor school maar ook met het regelen van algemene zaken. Voor het werk moet ik een National Insurance Number regelen, hiervoor heb ik dinsdag een gesprek, helaas moet ik daarvoor wel 40 minuten met de bus. Daarnaast moeten we ook een Schotse bankrekening hebben, het is te duur om het loon naar een Nederlandse bankrekening over te maken. Dit is nog best lastig om te regelen, hopelijk is het allemaal snel geregeld.

We hebben deze week fietsen gekocht, dat is een stuk handiger dan de hele tijd lopen. Het scheelt ons een hoop reistijd naar de uni en naar de supermarkt. Daarnaast is het ook veel handiger als ik naar werk ga, dit scheelt mij een half uur reistijd. Het links fietsen valt best mee, maar ze hebben hier bijna geen fietspaden, dus af en toe is het handiger om op de stoep te fietsen. Al moet ik zeggen, vergeleken met de zomervakantie is het een eitje. Toen heb ik een dag door Florence gefietst en daar letten ze nog minder op fietsers op.
We hebben een mountainbike, dat ik wel erg fijn, aangezien het hier niet zo plat is. Wat wel altijd leuk is, bergje op betekent ook bergje af en als het rustig is dan is het altijd erg leuk om snel van een berg af te fietsen.

Bij ons in de straat zijn een paar kapperszaken en ik moet elke twee/drie maanden naar de kapper, dus het is wel handig om een idee te hebben over de prijzen. Helaas stond er niks in de etalages over de prijzen. Daarom ben ik maar op internet gaan kijken, na de eerste website gezien te hebben schrok ik een beetje. Voor het knippen van je haren vroeg een zaak 43 pond! Een andere zaak vraagt voor knippen en drogen 50 pond. Gelukkig is er verderop een andere straat met een aantal kapperszaken, waarvan er een is die voor studenten 9 pond vraagt, dat scheel weer :)

De komende paar dagen gaat het wat viezer weer worden, er is veel regen voorspeld. We hebben de afgelopen week twee keer wat sneeuw gehad, maar een keer was het maar heel weinig en de andere keer was het natte sneeuw, dus we hebben het nog niet zo erg als in Nederland gehad.

Er staat nu een casserole in de oven (ovenschotel/stoofpot), die moet er nog een uurtje in staan en dan gaan we lekker eten. Daan kookt grotendeels van de tijd en we eten elke avond erg lekker. Dit vind ik altijd een van de leuke dingen aan het buitenland, er zijn veel gerechten/snoep/chips/cornflakes/etc. die niet in Nederland te krijgen zijn. Tot nu toe mis ik ook niks uit Nederland, al zal ik misschien wel de drop gaan missen.

Dadelijk lekker eten en rustig tv kijken en morgen hebben we weer een lange dag op school.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franka

Actief sinds 20 Nov. 2012
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 8474

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Buitenlandminor - Glasgow University

Landen bezocht: