Alweer 3 maanden! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu Alweer 3 maanden! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu

Alweer 3 maanden!

Blijf op de hoogte en volg Franka

15 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Het is alweer half april! En het begint eindelijk lente te worden, op dit moment is het erg lekker weer hier. En we zitten hier alweer 3 maanden, de tijd vliegt echt voorbij.

We zijn laatst naar het Science museum geweest. Dit was erg leuk, er waren allerlei leuke weetjes en je kon veel dingen uitproberen. We hebben die dag een hele leuke middag gehad. We denken dat dit museum vergelijkbaar is met Nemo in Amsterdam. Daarnaast was er op een van de verdiepingen Bodyworks, waar allerlei informatie te vinden was over het menselijk lichaam. Je kon er ook dingen uitproberen om meer over je lichaam te weten te komen. Het is een erg leuk en veelzijdig museum dat voor zowel kinderen als volwassenen interessant is.

Iemand van de uni had ons verteld over een milkshake zaak waar je lekkere milkshakes kan krijgen. We zijn hier maar eens naartoe gegaan en het is zeker geen standaard zaak. Je kan allerlei smaken kiezen, bijvoorbeeld mars, snickers, maltezers, etc. Wij hadden een milkshake van witte maltezers met kleine marshmallows als topping. Ze gebruiken hier de echte repen/zakjes voor, in ons geval zat er dus ik onze milkshake een zakje maltezers, deze malen ze fijn en dan vermengen ze dit met de milkshake. Het was erg lekker! Ook hebben we een leuke ijs zaak gevonden, waar ze ook erg lekker ijs hebben. We zijn hier twee keer geweest en we hebben beide keren een lekkere coup ijs gehad.

Mijn ouders waren dit weekend op bezoek, ze kwamen vrijdagochtend aan. Ze zijn vanuit het vliegtuig eerst naar ons appartement gekomen, we hebben ze de omgeving en de universiteit laten zien. We hebben in een pub geluncht. Zij zijn vervolgens naar hun hotel gegaan, Daan en ik zijn later met de fiets naar hen toe gegaan. Nadat we door het centrum gelopen zijn, zijn we bij een Spaans tapas restaurant gaan eten, het was erg lekker. Zaterdag in de ochtend en begin van de middag hebben we nog wat door het centrum gelopen. We zijn in de Lighthouse geweest, hier zijn wat dingen van Mackintosh te zien, daarnaast kan je helemaal naar boven gaan waardoor je een prachtig uitzicht hebt van de stad. Daan en ik waren het fototoestel vergeten, dus we gaan nog een keer terug om foto's te maken. We zijn vervolgens met de metro weer naar onze buurt gegaan, waar we eerst naar de Botanic Gardens zijn gelopen, hier staan twee grote kassen met heel veel mooie planten van over de hele wereld. Hierna zijn we weer richting de uni gelopen, naast de bibliotheek staat het Mackintosh House, waar een aantal kamers uit het huis van Mackintosh te zien zijn. We kregen een tour door de kamers, het was erg mooi. Mackintosh heeft aparte, maar wel erg mooie, meubels gemaakt. Mackintosh getrouwd met Margaret Macdonald, er zijn ook wat dingen van haar in het huis te zien. Na de tour zijn we naar een pub gelopen waar we nog wat gedronken hebben en vervolgens zijn we bij een curry restaurant gaan eten, The Glasgow Curry Shop, hier hebben we ook weer erg lekker gegeten. Zondag zijn we begonnen met een lekkere lunch in een pub, waarna we naar Necropolis gelopen zijn, hierna zijn we naar People's Palace geweest, een museum over de geschiedenis van Glasgow. We zijn hierna in een pub gaan zitten waar we wat gedronken hebben. We wilden in eerste instantie 's avonds bij Friday's gaan eten. Dit restaurant is niet in Nederland te vinden, ik heb in Mexico bij dit restaurant voor de eerste keer spareribs gegeten en het was een van mijn favoriete restaurants, of terwijl, bij Friday's eten betekent nostalgie. We wilden vrijdag al een tafel reserveren, maar ze doen bij dit restaurant niet aan reserveringen, alleen aan een wachtlijst. Er werd mij verteld dat ik ongeveer anderhalf uur van tevoren langs moest komen, dan kon ik op de lijst gezet worden. Zondag tegen vier uur ging ik er weer naar binnen, om te vragen of we eventueel al op de lijst gezet kon worden voor zes uur, dat ging niet, ik moest een uur van te voren langskomen. Dus rond vijf uur was ik daar, zegt degene die daar staat dat we pas een half uur van te voren op de lijst gezet konden worden. We besloten om maar ergens anders te gaan eten, want dit werd te gek. We hebben uiteindelijk bij de Italiaan gegeten waar we ook met de meiden van de uni geweest waren. Het was weer erg lekker. Helaas was het weekend veel te snel voorbij en moesten we alweer afscheid nemen.

Vandaag ben ik weer veel bezig geweest met mijn essay, ik ben al een heel eind. De tweede en derdejaars van de lerarenopleiding Engels zijn deze week in Schotland, ze komen vandaag aan. Ze beginnen dadelijk om 3 uur met een tour, Daan en ik gaan mee. Morgen gaan ze naar Edinburgh, ze gaan naar het Schotse parlement, er is nog plek in de bus, dus Daan en ik gaan dan ook mee. Woensdag geven wij de studenten een tour door Glasgow, onze Glasgow na 3 maanden. Daarna geven de studenten een presentatie aan de studenten van de uni hier, hier zijn wij ook bij. En donderdag ga ik naar de bieb om weer hard te werken aan mijn essay.

  • 15 April 2013 - 15:19

    Kristel:

    Hee Franka, wat een leuk verslag. En wat hebben jullie met je ouders veel leuke dingen gedaan zeg (en veel lekker gegeten ;))
    De stad klinkt echt leuk met al die musea en andere toffe dingen om te bezoeken.
    Veel plezier met de mensen van jullie opleiding uit Nederland en succes met de laatste loodjes van essay.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franka

Actief sinds 20 Nov. 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 8530

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Buitenlandminor - Glasgow University

Landen bezocht: