Lente! - NOT - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu Lente! - NOT - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu

Lente! - NOT

Blijf op de hoogte en volg Franka

24 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Dus, zondag wilde ik naar de wedstrijd van Daan gaan kijken. Het regende al de hele ochtend, maar op het moment dat ik wilde gaan was het gelukkig droog. Ik moest door een park fietsen, helaas kwam ik bij een punt in het park waar ik meerdere kanten op kon gaan en ik wist natuurlijk niet welke kant ik op moest. Een paar kanten op gegaan en uiteindelijk duidelijk de verkeerde kant op gefietst. Toen ik niet meer in het park was kon ik google maps gebruiken om uit te vogelen waar ik was, wat de verkeerde kant bleek te zijn. Om de juiste kant op te gaan moest ik weer door het park fietsen en een andere weg in gaan, al wist ik dat ik misschien weer zou verdwalen. Op dat moment begon het best hard te regenen, dus toen besloot ik om het maar op te geven. Een kwartier later was ik weer thuis en helemaal doorweekt. Gelukkig hebben we een lekker bad waar ik in kon gaan liggen. Ze hadden de wedstrijd niet gewonnen en Daan heeft alleen de laatste vijf minuten gespeeld, dus ik heb niet veel gemist en Daan heeft nu geen wedstrijd meer.

Maandag ben ik maar eens naar de kapper gegaan, in één straat kwam ik vijf kappers tegen die alleen voor mannen zijn. Ik kwam ook een paar kappers tegen die ook voor vrouwen waren. De prijsverschillen tussen mannen en vrouwen zijn wel groot, bij veel kappers was het bijvoorbeeld 20 pond voor vrouwen voor wassen, knippen en drogen. Voor mannen was het rond de 7 pond. Ik vraag me toch af hoe ze het doen als er een vrouw komt met korte haren en een man met lange haren. Ik heb uiteindelijk een kapper gevonden waar ik voor 16 pond mn haren kon laten knippen.

Helaas begon ik me dinsdag niet lekker te voelen, gelukkig was het geen griep maar ik ben wel een paar dagen ziek geweest. Ik wilde niet de laatste twee dagen colleges missen, maar ik voelde me donderdag na de lessen zo slecht dat ik besloot om vrijdag toch maar thuis te blijven. Gelukkig was dit voornamelijk evaluatie en een vooruitblik op volgend jaar.

Met de groep meiden waar we veel mee gewerkt hebben besloten we om zaterdag uit te gaan eten als afsluiting van het semester. Met een van hen hadden we 's middags al afgesproken (de anderen konden 's avonds pas), we zijn naar het Transport Museum geweest. Dit was een leuk museum, met veel oude voertuigen, zoals de eerste auto, de eerste fiets, de eerste tram, etc. Het was een interactief museum, wat het erg leuk maakte. 's Avonds zijn we bij een Italiaans restaurant gaan eten, het was erg lekker en heel erg gezellig. Het was een ontzettend leuke afsluiting van het semester.

Komende dinsdag gaan Daan en ik naar een middelbare school. We gaan kijken bij Engelse en Duitse lessen, om te zien hoe Engels als moedertaal gegeven wordt en om te zien hoe ze hier een vreemde taal geven. Donderdag gaan we naar het Comedy Festival, we gaan naar een improvisatie act vergelijkbaar met (whose line is it anyway? --> de betere Engelse versie van de Lama's). Daarnaast willen we naar het Science Museum gaan en een aantal andere musea in Glasgow. En natuurlijk gaan we werken aan het eind essay.

O, en over de titel, het is hier koud, het regent en sneeuwt en het waait heel hard. Maar volgens mij mogen wij niet klagen, ik hoorde dat het in Nederland nog erger is. In ieder geval, we mogen nog niet klagen, als in Nederland de lente eindelijk begint zal het hier nog steeds koud en nat zijn!

  • 25 Maart 2013 - 17:01

    Kristel:

    Hee Franka,
    wat is de tijd snel gegaan zeg, dat je nu alweer klaar bent met de colleges!
    Wel jammer dat je niet naar Daans wedstrijd hebt kunnen kijken maar gelukkig hebben jullie nu genoeg andere leuke dingen te doen.
    Veel succes met het essay!

  • 25 Maart 2013 - 17:13

    Michelle:

    Hey Franka,
    Vervelend dat je zondag niet naar de wedstrijd hebt kunnen kijken. En helemaal vervelend dat je ziek thuis hebt gezeten.
    Wel erg leuk dat je het semester zo leuk hebt kunnen afsluiten!
    Alvast veel plezier bij het comedy festival.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franka

Actief sinds 20 Nov. 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 8531

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Buitenlandminor - Glasgow University

Landen bezocht: