Alton Towers - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu Alton Towers - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Franka Bree - WaarBenJij.nu

Alton Towers

Blijf op de hoogte en volg Franka

02 Juni 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Gisteren zijn Daan en ik naar Alton Towers gegaan, dit is een pretpark in Engeland, het ligt boven Birmingham. Alton Towers heeft een bus service die vanuit Schotland naar het park gaat. We vertrokken om 2 uur 's nachts en we kamen rond kwart over 8 aan. Het park ging om 9 uur open en de attracties om 10 uur. We hadden via de busmaatschappij ook kaartjes voor het park gekocht, waardoor we redelijk vooraan stonden toen het park open ging. Waarom is dit belangrijk? Vanwege The Smiler natuurlijk!

Toen ik op de website ben gaan kijken naar de attracties zag ik voor het eerst iets over The Smiler, de nieuwe achtbaan die in mei open zou gaan. Dit is de eerste achtbaan ter wereld met 14 loopings. Daarnaast zijn er verschillende effecten, zoals lachgas om mensen te laten lachen!

Toen ik afgelopen week wilde kijken wat voor recensies de achtbaan had zag ik dat ie vanwege technische redenen nog niet open was. Op de website van Alton Towers stond dat er nog geen duidelijkheid was wanneer hij wel weer open kon gaan. Aangezien wij een paar dagen later naar het park gingen waren wij er al vanuit gegaan dat de achtbaan dicht zou blijven.

De Facebook en Twitter pagina's van het park zouden gelijk een bericht plaatsen zodra de achtbaan open was. Dus ik heb natuurlijk constant deze sites bijgehouden en vrijdag stond het er eindelijk op: The Smiler now open! Vervolgens kwamen de reacties, allemaal heel erg positief, helaas stond er de hele dag een rij van 2 tot 3 uur. Wetend dat er veel mensen zouden besluiten om zaterdag te gaan om de achtbaan uit te proberen dacht ik al dat het zaterdag ook zo zou zijn. Terugkomend op wat ik in het begin schreef, wij konden als een van de eerste in het park. Na drie kwartier voor het hek gewacht te hebben konden we naar binnen, vervolgens gingen we in de rij staan bij de achtbaan. Hij zag er super gaaf uit!

Vervolgens moesten we nog een uur wachten tot de achtbaan open ging, maar wij hadden geluk, want nu stonden we wel redelijk vooraan. Al snel hoorden we dat er al zoveel mensen in de rij stonden dat de laatste al zeker drie uur moesten wachten. Tijdens het wachten konden we al genieten van de testrondes die gemaakt werden, we konden echt niet wachten om het zelf mee te maken. Om tien uur konden we eindelijk naar binnen, we hebben toen nog een half uurtje moeten wachten en toen was het zover! Het was echt het wachten waard, dit was echt de vetste achtbaan waar ik ooit in ben geweest! Wij hadden héél véél geluk, want de rest van de dag stond er weer een rij van 2 tot 3 uur lang. Hierdoor was het bij de andere attracties gelijk een stuk rustiger.

De rest van het park viel ook niet tegen, er waren nog meer hele leuke achtbanen, o.a. een waar je recht naar beneden in een gat valt, een andere waar je liggend hangt, dus we waren met ons hele lichaam naar de grond gericht, dit was echt een hele aparte ervaring. Er was ook een achtbaan waar een vrije val in zat, al was het een redelijk kleine vrije val.

Er waren ook een paar enge attracties en ik ben nogal een bangerik, maar ik had van te voren al gezegd dat ik vond dat ik erin moest gaan. Er was één attractie die zich afspeelde in een militaire basis, er waren alien eieren gevonden en we mochten er één zien. We moesten in stoelen rond het ei gaan zitten en er werd wat over het ei verteld, alleen ging er iets mis, het werd donker en vervolgens toen het weer licht werd was het ei open, vervolgens werd het weer donker en toen vielen we naar beneden, een onverwachte vrije val is leuk! We kwamen bij de andere eieren terecht en we voelden de aliens in onze rug poken en ze grepen naar onze benen. We moesten snel vluchten, terug de lift in, die opeens begon te schokken en stil bleef staan. Toen we eruit werden gehaald door een man met een gasmasker op moesten we door een donkere gang met vel knipperende lichten richting de uitgang, waar twee militairen ons lieten schrikken. Het was eng maar leuk!

Er was ook een engere soort Villa Volta, het was het deel waar het verhaal werd verteld dat een stuk enger was, vooral omdat ik nog niet wist dat het een soort Villa Volta was. De draaiende kamer was ook erg mooi en leuk, maar de kamer van Villa Volta blijft de beste.

Als laatste was er een spookhuis waar je op de spoken en enge wezens moest schieten. Er werden scores bijgehouden, wat het nog leuker maakte. Bij de eerste paar wezens en spoken die opeens tevoorschijn kwamen schrok ik, daarna vond ik het alleen maar leuk. Er was alleen één gedeelte die ik echt niet leuk vond, er was een ruimte waar allemaal grote spinnen hingen en uiteindelijk gingen we onder een hele grote spin door.

Wat wel weer heel typisch was bij deze drie enge attracties, op het moment dat we erin gingen was ik super bang en op het moment dat we eruit gingen vond ik ze super leuk.

We hadden al met al een hele leuke dag, we hadden goed weer, we hadden niet al te lange wachtrijen en we konden in The Smiler!

  • 02 Juni 2013 - 16:06

    Michelle:

    Hey franka en daan!

    Fijn om te lezen dat jullie dag geslaagd was!!
    De smiler klinkt erg vett!!
    Nu zullen jullie wel erg moe zijn....
    En...franka is in de enge attracties geweest..respect! !
    Geniet nog van jullie dagen in t appartement.


    Groetjes Michelle en stash

  • 03 Juni 2013 - 16:52

    Kristel:

    Getsie die attracties klinken echt vet eng, dat jij daar in durft!
    Lange dag zo met die bus die 's nachts vertrok, maar het was het waard gelukkig ;)
    Veel plezier en groetjes aan Daan!

    XX kristel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franka

Actief sinds 20 Nov. 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 8467

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Buitenlandminor - Glasgow University

Landen bezocht: